Thursday 1 May 2014

Carilah Pendapatan Pasif & Pantas



Carilah Pendapatan Pasif, Carilah Pendapatan Yang Lebih 
Pantas Diperolehi

Hakcipta Terpelihara (c) 2014 http://projekpendapatanpasif.com/offer

Dahulu saya bersekolah dari darjah 1 sehingga darjah 6. 
6 Tahun

Kemudian saya ke sekolah menengah berasrama penuh dari tingkatan 1 sehingga tingkatan 5.  5 tahun.

Selepas tamat sekolah, saya ke Pusat Pendidikan Persedian (PPP) selama 2 1/2 tahun bagi menyediakan diri saya untuk pergi mendapatkan ijazah di luar negara.
2 tahun 1/2.

Berjaya sahaja di PPP, saya dihantar ke Syracuse University, New York dan habiskan pengajian dalam lebih kurang 2 1/2 tahun.
2 tahun 1/2 juga.

Sebaik sahaja pulang ke tanah air, saya terus bekerja dengan sebuah syarikat multi-nasional dengan gaji permulaan RM2,400. Pada masa tersebut, saya sangat gembira kerana gaji saya adalah di antara yang tertinggi di antara rakan-rakan saya yang baru habis belajar ketika itu.

Jumlah tahun yang saya "belanjakan" untuk gaji RM2,400 setiap bulan ialah 16 tahun. Jumlah wang yang saya belanjakan tak terkira kerana ibu bapa saya yang menanggungnya.
Adakah semua ini berbaloi?
Ya, amat berbaloi kerana ilmu amat penting.

Walaubagaimanapun, di dalam dunia yang serba mencabar ini, satu pendekatan baru perlu dilakukan oleh pelajar-pelajar kita.

Saya tak yakin yang majoriti daripada pelajar kita berjaya mengharungi ekonomi getir yang sentiasa mencabar. Inflasi yang sentiasa meningkat. Harga rumah yang sentiasa meningkat.

Ya, akan ada di antara pelajar-pelajar kita yang berjaya menjadi jutawan nanti. Ada yang bakal menjadi orang ternama, hartawan dan insan yang disegani.

Namun, berapa ramai pula yang akan kecundang walaupun telah memiliki segulung ijazah?

Walau mendapat kerja yang baik pun, berapa ramai pula yang mendapat gaji yang boleh melawan inflasi setiap tahun?

Inilah persediaan yang tidak diberikan kepada pelajar-pelajar kita di pusat-pusat pengajian kerana (1) penekanan diberikan kepada "buku teks" sahaja dan bukan "real life" (2) pusat-pusat pengajian pun sebenarnya nak "buat duit". (maaf kalau ada yang tersinggung).

Sekarang saya berikan satu lagi senario yang berbeza.

Bulan Oktober 2013 yang lepas, saya mengorak langkah.

Bulan pertama, "gaji" saya cuma RM70, kemudian meningkat ke RM700, kemudian lebih banyak sehingga ke April 2014, "gaji" ini menjadi RM6,200 dan ianya sentiasa meningkat setiap bulan.
Masa yang diambil untuk sampai ke RM6,200 adalah 6 bulan.
Sebelum ini, masa yang saya ambil untuk sampai ke RM2,400 adalah 16 tahun.
Nampak perbezaannya?

Bukan tujuan saya untuk memperlekehkan pekerjaan tetapi untuk membuka mata anda dan memberitahu kepada anda bahawa ada jalan pintas untuk semua ini.


Ini juga mungkin boleh dijadikan panduan, amaran dan peluang untuk pelajar-pelajar kita berhenti sejenak, diamkan diri selama 10 minit dan fikirkan apakah akan terjadi kepada diri anda sebaik sahaja tamatnya pengajian di pusat-pusat pengajian sekarang ini.

Mengenai Penulis
Zamri Nanyan mula berkecimpung di dalam Perniagaan Internet sejak tahun 2003 lagi. Salah satu kepakaran beliau ialah mencipta pendapatan pasif berulang (recurring passive income) daripada Internet. Di antara program di internet yang memberikan pendapatan pasif dan berulang kepada Zamri setiap bulan adalah GDI, TrafficWave, Getresponse, Aweber dan banyak lagi. Program terkini yang mendapat pengiktirafan tertinggi beliau di dalam mencipta pendapatan pasif seumur hidup ialah TuneTalk/ToneExcel dan anda boleh dapatkan maklumat lanjut mengenai program ini di http://www.projekpendapatanpasif.com/offer
===============================
*nota: Anda dibenarkan untuk menyalin, menyebar dan meletakkan artikel ini di blog atau laman web anda selagi anda tidak mengubah isi kandungan artikel ini (termasuk pautan/link di dalamnya) dan keterangan mengenai Zamri Nanyan di atas tidak dibuang.
Hakcipta Terpelihara (c) 2014 Zamri Nanyan http://www.projekpendapatanpasif.com/offer
Sebarang kesalahan plagiarisme akan dihadapkan ke muka pengadilan.
Hubungi Zamri Nanyan di https://www.facebook.com/messages/ZamriNanyan sekiranya ingin menerbitkan semula artikel ini di dalam media massa, blog dan sebagainya.
===============================